divendres, 15 de maig del 2009

“ARA” és el lema de la federació nacionalista per a les eleccions europees

El director de la campanya de CiU a les eleccions europees, Francesc Homs, i la sotsdirectora, Joana Ortega, han presentat avui en roda de premsa els eixos principals de la campanya de la candidatura que encapçala Ramon Tremosa, i que tindrà com a lema “ARA Catalunya, ARA CiU”Homs ha explicat que aquesta campanya es planteja dos reptes: un de cara a mobilitzar la ciutadania “Catalunya sempre ha tingut una tradició europeista i democràtica, i ens hauria de preocupar que la gent no participés”; i un segon repte, més estratègic, trencar la tendència de presentar els comicis on les úniques opcions són PP i PSOE “sembla que tot s’acabi reduint a triar entre blaus o vermells.”

Eixos de la campanya
“Ens plantegem la campanya al costat d’uns interessos per Catalunya i per Europa, i ho vehiculem a través de tres eixos: territorial, sectorial i de suport publicitari” ha explicat Francesc Homs. Pel que fa al territori es relaciona amb la mobilització, i es tenen previstos actes a més de 300 municipis de més de 5000 habitants “ens prenem la mobilització seriosament, amb Tremosa i Sedó al costat dels màxims líders de CiU, el President Pujol, Artur Mas i Josep Antoni Duran i Lleida, més representants de la federació.”

L’àmbit sectorial va en relació amb el programa, i el director de la campanya ha explicat que cada dia se’n presentarà una part. En aquest sentit, ha explicat que “posarem molt èmfasi en l’economia, a risc de fer-nos pesats; a la gent del carrer li preocupa la situació econòmica, i de retruc la seva situació personal.” Així, Homs ha dit que “no tots els partits catalans que es presenten a aquestes eleccions tenen un programa electoral, PP i PSC no el tenen: és exagerat que no tinguin ni la decència de tenir-ne un si es presenten amb la lògica catalanista.”

Pel que fa al tercer eix, la sotsdirectora de campanya, Joana Ortega, ha explicat les eines que s’utilitzaran per fer difusió de la campanya “a banda de les més convencionals apostem per l’estratègia 2.0: incorporem banners als mitjans digitals, un butlletí digital al qual, tothom qui ho vulgui, s’hi podrà subscriure per rebre informació de la campanya, twitter, facebook,etc.” Ortega ha explicat també que a partir d’ara, el web del candidat (http://www.tremosa.cat) adquireix la imatge de la campanya, i s’hi ha incorporat quatre vídeos on s’expliquen els principals àmbits del programa: l’Europa Social, Sostenible, Democràtica i Global. Joana Ortega ha explicat també que s’ha creat un Joc d’Europa “mitjançant el qual es podrà adquirir un coneixement més ampli i planer de les institucions europees.”

Francesc Homs ha recordat que es pot col·laborar econòmicament en la campanya a través de la pàgina web del candidat i ha dit que “no es tracta d’un afany purament recaptatori, si no per tal de buscar l’estímul participatiu.” A dia d’avui s’han recaptat 33.580€ mitjançant 65 donacions.“La precampanya del PSC és un monument contra la ignorància”Francesc Homs ha opinat així sobre la precampanya que ha iniciat el PSC, on es mostren diversos líders europeus que ja no estan en política activa, i ha dit que “sembla que el PSC vulgui recuperar persones com Aznar o Bush perquè no saben com solucionar els problemes” i ha afegit que “és una campanya del segle passat, hem de combatre aquesta manera tan simplista defer campanya.” Homs ha reptat Zaragoza a fer una tanca amb Maria Badia i Magdalena Álvarez “no ho farà perquè li fa vergonya que Álvarez vagi davant Badia a la llista” i ha afegit que “la candidatura socialista és un gran engany.”

“Ara Catalunya, Ara CiU” és l’eslògan de la campanya
El director de la campanya ha explicat el per què d’aquest eslògan “ Ara Catalunya, Ara CiU” és pel moment d’urgència en el que vivim cal algú que es preocupi només dels interessos de Catalunya. Es vincula també a l’elecció del candidat, que era militant i va deixar de ser-ho, però en canvi està amb la gent de CiU: permet que pot ser hi hagi gent que mai ens havia votat i que ara ho faci.”