dimecres, 27 de gener del 2010

L'AJUNTAMENT NECESSITA DINERS!

L’equip de govern proposa la constitució d’una pòlissa de crèdit per valor de 10 milions i mig d’euros, degut a la inexistència de liquiditat a tresoreria.

Les causes que ens han portat a aquesta situació són vàries i des del grup municipal de CiU ja hem anat advertint any rera any d’actuacions que ens han portat a aquesta situació, en el Ple d’aprovació del Pla de Sanejament ja li varem dir que el nostre grup estava en contra de les actuacions econòmiques d’aquest equip de govern perquè aquestes eren irreals, no realitzables i perquè provocarien problemes a la tresoreria d’aquest Ajuntament.

Hi ha un augment de la despesa corrent molt per sobre de l’augment de la població. De l’any 2003 a ara ha augmentat un 50%, més de 8 milions d’euros, en canvi la població ha augmentat només un 30%.

Inexistència de romanent de tresoreria: la utilització de romanents d’exercicis anteriors està a 0, aspecte que no ens sorprèn atès que aquest ha passat dels 7.346.943 € del 2007. El romanent de tresoreria actualment està a 0 degut a la seva mala gestió econòmica i sobretot a la seva mala planificació econòmica. Es pressuposten ingressos molt per sobre de la realitat, les despeses es fan en funció d’aquests ingressos, per tant hi ha una desfasament que es cobreix amb el romanent de tresoreria fins que aquest s’acaba, situació en la que ens trobem actualment, i es decideix contractar una pòlissa de crèdit.

A l’informe de la tresorera es fa referència a que un dels motius de la contractació d’aquesta pòlissa de crèdit és el desfasament que es produeix entre la realització dels pagaments i els cobraments. Aquesta no és una situació nova, cada any els cobraments de l’IBI i altres taxes i impostos més importants es fan a les mateixes dates, si aquest any això és un problema és que s’ha fet una mala previsió, una mala gestió.

Un altra de les raons que s’esmenten és un dèficit dels ingressos degut a la situació econòmica, i agreujat per la previsió a l’alça dels ingressos. Des de l’aprovació del pressupost de l’any 2008 el nostre grup municipal ha anat advertint a l’equip de govern sobre aquest tema, vostès ens han acusat de ser catastrofistes i ara ens trobem que, per mala sort de tots, teníem raó i cal contractar aquesta pòlissa de crèdit per tenir liquiditat ja que, com ja hem dit abans, el romanent de tresoreria és inexistent.

Aquest 10 milions i mig d’euros de la pòlissa de crèdit caldrà sumar-los al deute de l’Ajuntament de Cambrils que era a l’any 2009 de més de 43 milions d’euros. Des de l’any 2003, any que vostès van entrar al govern, fins actualment han quasi duplicat el deute que hi havia a l’Ajuntament, passant de 22 milions d’€ a 43 milions, no dubtem que s’hagin fet coses, però si tenim en compte que en aquest període l’Ajuntament ha ingressat quasi 40 milions d’euros en venda de terrenys i 14 milions d’euros per la venda del servei d’aigua i clavegueram, no podem sinó que valorar negativament la gestió econòmica d’aquest govern.

Per altra banda els interessos per l’any 2010 d’aquesta pòlissa de crèdit, si es fa ús de la totalitat, són de 297.410 €, xifra que caldrà pagar a les entitats financers amb les que es contractaran les pòlisses de crèdit i quantitat que no està inclosa en el pressupost de l’any 2010, que s’ha aprovat definitivament en el punt anterior d’aquest mateix Ple. D’on es treurà aquesta quantitat?

El grup municipal de CiU votarà en contra d’aquesta operació de tresoreria de 10 milions i mig d’euros. Votem en contra perquè vostès sabien el 2 de desembre, tal i com està datat en l’informe de la tresoreria general de l’Ajuntament, que hi havia aquesta necessitat de liquiditat, i tot i amb això, van confeccionar uns pressupostos irreals, sense tenir en compte que es necessitarien aquests 10’5 milions d’euros. Un govern responsable hagués tingut en compte aquesta necessitat i l’hagués incorporat prèviament al pressupost, fent els ajustaments necessaris per tal d’obtenir el finançament per fer front als interessos que aquesta pòlissa de crèdit comportarà.